W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Skołyszyn

 

Skołyszyn 12, 38-242 Skołyszyn

woj. podkarpackie, powiat jasielski

Kontakt:

tel.: 13 449 10 62, 63, 64

fax: 13 449 10 64

adres skrzynki ePUAP: /y3vkxu567p/skrytkaESP

e-mail: gmina@skolyszyn.pl

 

GMINA SKOŁYSZYN

NIP: 685-16-51-203

REGON: 370440382

 

DODATEK WĘGLOWY DLA MIESZKAŃCÓW GMINY SKOŁYSZYN

Mieszkańcy Gminy Skołyszyn,

można już składać wniosek o dodatek węglowy w wysokości 3 000 zł. Przysługuje on osobie w gospodarstwie domowym bez względu na kryterium dochodowe, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest:

-kocioł na paliwo stałe,
-kominek,
-koza,
-ogrzewacz powietrza,
-trzon kuchenny,
-piecokuchnia,
-kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, 

zasilane paliwami stałymi. Przez paliwa stałe rozumie się węgiel kamienny, brykiet lub pelet, zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego.

Źródło ciepła musi być wpisane lub zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej ten wniosek.

Nabór wniosków o wypłatę dodatku węglowego dla mieszkańców Gminy Skołyszyn realizuje Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Skołyszynie.

Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w terminie do dnia 30 listopada 2022 r. Dodatek węglowy wypłaca się w terminie do miesiąca od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę. 

Wnioski można składać:

-elektronicznie z wykorzystaniem platformy ePUAP, gdzie wniosek opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego,
-tradycyjnie w formie papierowej w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Skołyszynie, pok. nr 17.

Wnioski złożone po dniu 30 listopada 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania. W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku osłonowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy.

Wzór wniosku o wypłatę dodatku węglowego określa Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z 16.08.2022 r. (Dz. U z 2022 r. poz. 1712).

Załączniki

klauzula RODO docx, 16 kB

Powiadom znajomego