Podinspektor w ramach Samodzielnego Stanowiska Doradcy ds. powietrza i energii w ramach projektu LIFE PODKARPACKIE
Wersja strony w formacie XMLWybrany kandydat | Urszula Rak, Bączal Dolny |
---|---|
Uzasadnienie wyboru |
OA.III.2110.2.2024 Skołyszyn, dnia 6 czerwca 2024 r. INFORMACJA O WYNIKACH NABORU NA STANOWISKO POINSPEKTORA W RAMACH SAMODZIELBNEGO STANOWISKA DORADCY DS. POWIETRZA I ENERGII W RAMACH PROJEKTU LIFE PODKARPACKIE 1. Jednostka organizująca nabór: Urząd Gminy Skołyszyn, adres: Skołyszyn 12, 38-242 Skołyszyn 2. Stanowisko na które prowadzony był nabór: Podinspektor w ramach Samodzielnego Stanowiska Doradcy ds. powietrza i energii w ramach projektu LIFE PODKARPACKIE w Urzędzie Gminy Skołyszyn 3. Kandydat, który został wybrany w wyniku zakończenia procedury naboru: Pani Urszula Rak – zamieszkała Bączal Dolny 4. Uzasadnienie dokonanego wyboru: Kandydatka spełniła wszystkie wymagania określone w ogłoszeniu o naborze na stanowisko urzędnicze. Wykazała się znajomością przepisów oraz cechami i umiejętnościami, które gwarantują rzetelne i prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków na danym stanowisku. Wójt Gminy Skołyszyn Bogusław Kręcisz |
Stanowisko | Podinspektor w ramach Samodzielnego Stanowiska Doradcy ds. powietrza i energii w ramach projektu LIFE PODKARPACKIE |
---|---|
Miejsce pracy | Urzęd Gminy Skołyszyn, Skołyszyn 12, 38-242 Skołyszyn |
Termin składania ofert | |
Miejsce składania ofert | Sekretariat Urzędu Gminy Skołyszyn - pokój nr 9 |
Status | rozstrzygnięte |
Skołyszyn, dnia 15 maja 2024r.
OA.III.2110.2.2024
OGŁOSZENIE O NABORZE
Wójt Gminy Skołyszyn
ogłasza
otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze
podinspektora w ramach Samodzielnego Stanowiska Doradcy ds. powietrza i energii w ramach projektu LIFE PODKARPACKIE
w Urzędzie Gminy Skołyszyn, Skołyszyn 12, 38-242 Skołyszyn
Stanowisko pracy: podinspektor - Doradca ds. powietrza i energii w ramach projektu LIFE PODKARPACKIE
Wymiar czasu: 1 etat
Miejsce wykonywania pracy: Urząd Gminy Skołyszyn, Skołyszyn 12, 38-242 Skołyszyn
Wymagania od kandydata:
1. Wymagania niezbędne od kandydata:
a) wykształcenie wyższe z zakresu ochrony środowiska, inżynierii środowiska, energetyki, odnawialnych źródeł energii, budownictwa, planowania przestrzennego, geodezji i kartografii, biologii, chemii lub kierunków pokrewnych;
b) minimum 2-letni staż pracy;
c) posiadanie obywatelstwa polskiego;
d) pełna zdolność do czynności prawnych;
e) korzystanie z pełni praw publicznych;
f) nie skazanie prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
g) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku;
h) nieposzlakowana opinia;
i) umiejętność biegłej obsługi komputera (pakiet MS Office), urządzeń biurowych;
j) ogólna znajomość zagadnień dotyczących klimatu i środowiska energii;
k) znajomość regulacji prawnych:
1. ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska,
2. Programu Ochrony Powietrza oraz tzw. uchwały antysmogowej (Uchwała Nr Lil/869/18 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 23 kwietnia 2018 r.),
3.ustawa o samorządzie gminnym,
4. ustawa o pracownikach samorządowych.
2. Wymagania dodatkowe od kandydata:
1) minimum 6 miesięczne praktyki lub staż w administracji publicznej lub w instytucjach ochrony środowiska,
3) prawo jazdy kat. B,
4) dyspozycyjność, gotowość do podróży służbowych, praca w terenie,
5) samodzielność w realizacji działań (umiejętność planowania pracy, zarządzania pracą oraz czasem),
6) umiejętność sprawnej organizacji pracy,
7) umiejętność działania w sytuacjach stresowych,
8) umiejętność szybkiego uczenia się, nastawienie na realizację celów, podejmowanie inicjatyw,
9) doświadczenie w realizacji projektów unijnych, obsługa urządzeń technicznych wykorzystywanych w związku z wykonaniem obowiązków służbowych;
10) komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów,
11) umiejętność prowadzenia korespondencji, rozmów telefonicznych oraz spotkań
z przedstawicielami innych urzędów, interesariuszami itp.,
12) wysoka kultura osobista, rzetelność, cierpliwość, pracowitość,
13) znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym,
14) gotowość do podnoszenia kwalifikacji (stanowisko wiąże się z koniecznością odbycia obowiązkowych rocznych studiów podyplomowych).
3. Umiejętności osobiste:
1) umiejętność planowania i organizacji pracy,
2) samodzielność,
3) umiejętności analityczne,
4) umiejętność pracy w zespole,
5) komunikatywność w mowie i w piśmie,
6) dokładność i skrupulatność,
7) odporność na stres.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku podinspektor - Doradca ds. powietrza i energii w ramach projektu LIFE PODKARPACKIE- m. innymi:
1) zapewnienie wsparcia doradczego mieszkańcom przy wymianie źródeł ciepła (w tym na odnawialne źródła energii - OZE) i termomodernizacji budynków oraz zapewnienie pomocy w pozyskaniu środków na realizację zdiagnozowanych potrzeb z dostępnych programów pomocowych (np. Czyste Powietrze, STOP SMOG, Mój Prąd, Ciepłe Mieszkanie, Moje Ciepło, Agroenergia, ulga termomodernizacyjna itp.),
2) zapewnienie wsparcia doradczego osobom ubogim energetycznie - współpraca z GOPS/MOPS w celu identyfikacji osób dotkniętych ubóstwem energetycznym oraz przekazania danych osobowych (pomoc w wyborze najlepszego rozwiązania oraz w znalezieniu środków na termomodernizację budynków, wymianę źródła ogrzewania, w tym na OZE),
3) prowadzenie kontroli palenisk domowych (informowanie o wymaganiach uchwały antysmogowej i Programu ochrony powietrza dla Województwa Podkarpackiego (PPOP), konsekwencjach łamania przepisów, rozwiązań ach do zastosowania w danym gospodarstwie domowym, itp. oraz doradztwo w zakresie efektywności energetycznej i racjonalnego zużycia energii),
4) prowadzenie lokalnych działań informacyjno-edukacyjnych (udzielanie porad i informacji mieszkańcom podczas lokalnych wydarzeń plenerowych, dystrybucja materiałów promocyjnych, organizacja spotkań z lokalnymi liderami, np. strażą gminną/miejską, Policją, kołami gospodyń wiejskich, lokalnymi grupami działania - w zakresie informowania o konieczności wymiany źródeł ogrzewania, wpływu smogu na zdrowie; przekazywanie informacji na lekcji w szkołach nt. wpływu smogu na zdrowie, działań możliwych do podjęcia w zakresie poprawy jakości powietrza, racjonalnego zużycia energii, itp.),
5) identyfikacja budynków publicznych wymagających termomodernizacji i wymiany źródeł ogrzewania oraz pomoc w pozyskaniu środków krajowych i unijnych na realizację niezbędnych działań,
6) kontakt z podmiotami/instytucjami w zakresie pozyskania informacji na temat dostępnych środków finansowych na inwestycje związane z poprawą jakości powietrza i efektywności energetycznej, w tym z Biurem Informacji o Funduszach Europejskich Województwa Podkarpackiego,
7) współpraca przy opracowaniu i aktualizacji gminnych dokumentów strategicznych (planów, raportów, programów, strategii, itp.),
8) wsparcie w zakresie przygotowania koncepcji projektów inwestycyjnych, w tym projektów parasolowych dla mieszkańców oraz uwzględnienia ich w gminnych dokumentach strategicznych;
9) sprawozdawczość z działań naprawczych PPOP;
10) współpraca z subregionalnymi doradcami biznesu i energii,
11) przygotowywanie raportów, zestawień, sprawozdań związanych z poprawą jakości powietrza i efektywności energetycznej, sprawozdań dla Beneficjenta Koordynującego (prowadzenie sprawozdawczości technicznej i finansowej z realizacji projektu), wykonywanie obowiązków z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego,
12) stała współpraca z Beneficjentem Koordynującym,
13) aktywne uczestniczenie w studiach podyplomowych organizowanych przez Beneficjenta Koordynującego oraz ich pozytywne ukończenie,
14) stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w warsztatach, szkoleniach, seminariach, konferencjach,
15) udział w spotkaniach organizowanych przez Beneficjenta Koordynującego,
16) inne zadania zlecone przez przełożonego, komplementarne w stosunku do Projektu LIFE Podkarpackie,
17) pomoc w przygotowywaniu materiałów do projektu budżetu oraz przestrzeganie zapisów budżetu przy wykonywaniu zadań,
18) zadania wynikające z ustawy Prawo ochrony środowiska (m.in. sporządzanie projektów programów ochrony środowiska, sprawozdawczość),
19) prowadzenie ewidencji emisyjności budynków (prowadzenie sprawozdawczości),
20) współdziałanie i współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi Gminy, w szczególności komórkami organizacyjnymi w zakresie zagadnień termomodernizacyjnych, wymiany źródeł ogrzewania oraz pomoc w pozyskaniu środków krajowych i unijnych.
VI. Informacja o warunkach pracy na stanowisku, na który prowadzony jest nabór:
Forma zatrudnienia: zatrudnienie w ramach umowy o pracę na czas realizacji projektu pn. ,,Skuteczne wdrożenie programu ochrony powietrza dla Województwa Podkarpackiego z uwzględnieniem problemu ubóstwa energetycznego: "Podkarpackie - żyj i oddychaj" - LIFE Podkarpackie, (czas trwania projektu do 31.12.2029 r.), pełny wymiar czasu pracy.
Urząd Gminy Skołyszyn zastrzega sobie prawo zawarcia umowy na czas określony celem sprawdzenia kompetencji pracownika.
Warunki pracy:
1. praca na stanowisku pracy biurowej
2. praca wykonywana jest w pozycji siedzącej, a także stojącej,
3. praca wiąże się z przebywaniem z grupą osób w pomieszczeniach zamkniętych,
4. praca przy monitorze ekranowym,
5. praca wymaga obsługi komputera przy naturalnym i sztucznym oświetleniu.
Narzędzia pracy: komputer, drukarka, skaner, kserokopiarka, serwery i inne urządzenia informatyczne. Jeśli będzie konieczność dojazdu do mieszkańca: auto.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
w Urzędzie Gminy Skołyszyn w miesiącu kwiecień 2024 r. roku wynosił ponad 6 %.
VII. Wymagane dokumenty:
1) Zgodnie z załącznikiem nr 1 do ogłoszenia - Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
2) List motywacyjny kandydata,
3) Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
4) Kopie dokumentów potwierdzających staż pracy (w przypadku pozostawania w zatrudnieniu oświadczenie kandydata o zatrudnieniu na danym stanowisku pracy),
5) Kopie dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje,
6) Kopia dokumentów potwierdzająca niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia o którym mowa art. 13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych,
7) Zgodnie z załącznikiem nr 2 do ogłoszenia - Oświadczenie kandydata o:
a. posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
b. braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
c. oświadczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych kandydata do pracy na zatrudnienie kandydata na określonym stanowisku,
d. oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
8) Zgodnie z załącznikiem nr 3 do ogłoszenia – potwierdzenie zapoznania się z klauzulą informacyjną dla kandydata- Klauzula zgody kandydata na przetwarzanie danych do celów rekrutacji.
VIII. Forma składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne określone w pkt. 5 ogłoszenia należy złożyć (w zaklejonej kopercie) w Sekretariacie Urzędu Gminy Skołyszyn pokój nr 9 (I piętro),
adres: Skołyszyn 12, 38-242 Skołyszyn lub przesłać na adres: Urząd Gminy Skołyszyn,
Skołyszyn 12, 38-242 Skołyszyn, w terminie do dnia 3 czerwca 2024 roku do godz. 12.00. Liczy się data wpływu do Urzędu Gminy Skołyszyn. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Gminy Skołyszyn po wyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Skołyszyn).
Na kopercie należy zamieścić dopisek „Nie otwierać” oraz „Podinspektor - Doradca ds. powietrza i energii w ramach projektu LIFE PODKARPACKIE.”Złożone dokumenty będą badane pod względem kompletności wymaganych dokumentów i spełnienia przez kandydatów wymagań na wskazane stanowisko.
Dodatkowe informacje na etapie składania aplikacji można uzyskać pod numerem telefonu: 13 44 917 53, osoba do kontaktu: Izabela Jankowska-Zawada.
INFORMACJA DLA KANDYDATÓW :
Wszystkie dokumenty, w tym oświadczenia - powinny być własnoręcznie podpisane przez kandydata.
Kopie dokumentów przedłożonych powinny zostać poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata („Poświadczam za zgodność z oryginałem” i podpis kandydata).
W przypadku braku podpisu lub poświadczenia przez kandydata za zgodność
z oryginałem dokument będzie uznawany za nieważny i nie będzie brany pod uwagę.
W swojej ofercie kandydat powinien podać nr telefonu i adres e-mail.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie będzie skutkowało odrzuceniem oferty.
Wymagane dokumenty aplikacyjne (edytowalne) powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych
w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie
z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (z poź.zm.)” Podanie danych osobowych przez kandydata jest wymogiem ustawowym. Dane osobowe
w dokumentach aplikacyjnych wykraczające poza dokumenty ustawowo niezbędne będą przetwarzane wyłącznie za zgodą kandydata.
IX. Nabór będzie przebiegać następująco:
1) Komisja powołana przez Wójta Gminy Skołyszyn będzie działała dwuetapowo:
a. Etap I: selekcja wstępna zgłoszeń kandydatów pod katem spełnienia wymogów formalnych. Osoby spełniające wymagania określone wyżej (formalne) zostaną zaproszone do II Etapu rekrutacji jakim jest rozmowa kwalifikacyjna. Informacja o ocenie formalnej zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń Urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Skołyszyn w zakładce „Nabór na wolne stanowiska”
b. Etap II: Rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami, którzy przeszli Etap I.
O terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie (telefonicznie lub mailowo).
2) Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń Urzędu oraz
w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Skołyszyn w zakładce „Nabór na wolne stanowiska”.
3) Z wyłonionym w drodze naboru kandydatem zostanie zawarta umowa na czas określony z możliwością dalszego zatrudnienia po uzyskaniu pozytywnej opinii pracodawcy lub na czas nieokreślony.
4) W przypadku zatrudnienia należy dostarczyć zaświadczenie o niekaralności
z Krajowego Rejestru Karnego oraz zaświadczenie lekarskie o zdolności do pracy na ww. stanowisku.
Urząd Gminy Skołyszyn informuje:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Urząd Gminy Skołyszyn, reprezentowany przez Wójta Gminy Skołyszyn.
2. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru stanowią informację publiczną
w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym określonym w ogłoszeniu o naborze.
3. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Skołyszyn.
4. Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zostali wskazani jako kolejni kandydaci do zatrudnienia (do dwóch kolejnych) mogą być odebrane osobiście przez osoby zainteresowane w ciągu miesiąca od dnia zakończenia procedury naboru.
Po tym czasie zostaną zniszczone.
5. Dane osób wskazanych jako kolejni kandydaci do zatrudnienia (do dwóch kolejnych) będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od zatrudnienia osoby wyłonionej w trakcie naboru, a następnie, jeśli nie dojdzie do zatrudnienia tych osób, zostaną zniszczone.
Bogusław Kręcisz
Wójt Gminy Skołyszyn
Skołyszyn, dnia 15.05.2024