W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Skołyszyn

 

Skołyszyn 12, 38-242 Skołyszyn

woj. podkarpackie, powiat jasielski

Kontakt:

tel.: 13 449 10 62, 63, 64

fax: 13 449 10 64

adres skrzynki ePUAP: /y3vkxu567p/SkrytkaESP

e-mail: gmina@skolyszyn.pl

 

GMINA SKOŁYSZYN

NIP: 685-16-51-203

REGON: 370440382

 

Poświadczenie własnoręczności podpisu

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy inne
Komórka odpowiedzialna Wydział Obsługi Urzędu

Poświadczenie własnoręczności podpisu

Rodzaj oświadczenia

Wójt jest uprawniony do poświadczania własnoręczności podpisu w następujących sytuacjach:

  • na pismach upoważniających do odbioru przesyłek i sum pieniężnych oraz odbioru dokumentów z urzędów i instytucji oraz na oświadczeniach stwierdzających stan rodzinny i majątkowy składającego oświadczenie, ale tylko w miejscowościach, w których nie ma kancelarii notarialnej,

  • na oświadczeniach (deklaracjach) i formularzach rentowych wymaganych do uzyskania lub pobierania rent z instytucji zagranicznych,

  • na potwierdzeniu dalszego prawa do pobierania świadczeń podpisywanym przez emeryta lub rencistę istnienia na żądanie organu rentowego,

  • na pisemnych zeznaniach świadków składanych dla potrzeb ustalania prawa do świadczeń emerytalno-rentowych,

  • na zeznaniach świadków i oświadczeniach wnioskodawców składanych w postępowaniu o ustalenie świadczeń z tytułu zaopatrzenia funkcjonariuszy służb mundurowych,

  • na pisemnych zeznaniach świadków w postępowaniu o świadczenia emerytalne żołnierzy,

  • na pisemnym oświadczeniu woli podpisywanym zamiast osoby niemogącej pisać, lecz mogącej czytać,

  • na wekslu wystawionym przez osobę niemogącą pisać, podpisanym za nią przez inną osobę.

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o poświadczenie własnoręczności podpisu,

  • Dowód osobisty osoby składającej podpis lub inny dokument potwierdzający tożsamość,

  • Wypisane upoważnienie bez podpisu osoby upoważniającej,

  • Wypełnione oryginalne druki rentowe z ZUS lub KRUS (ZUS Rp-9 i ZUS Rp-8) bez podpisów osób składających oświadczenia lub deklaracje.

Jednostka/ Miejsce składania dokumentów

Urząd Gminy Skołyszyn

Skołyszyn 12

38-242 Skołyszyn 12

SEKRETARIAT URZĘDU, POK. 9

Termin załatwienia sprawy

Bez zbędnej zwłoki art. 35 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2096)

Podstawa prawna

  • na podstawie Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 7 lutego 2007 r. w sprawie sporządzania niektórych poświadczeń przez organy samorządu terytorialnego i banki (Dz. U. z 2017 r.,  Nr 27, poz. 185) wydanego na podstawie art. 101 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie(Dz.U. z 2019 r. poz. 540)

  • na podstawie art. 122 ust. 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (tekst jedn.(Dz.U. z 2018 r. poz. 1270),

  • na podstawie art. 128 ust. 3 ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (tekst jedn.(Dz.U. z 2018 r. poz. 1270),

  • na podstawie § 27 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 lutego 1983 r. w sprawie postępowania o świadczenia emerytalno-rentowe i zasad wypłaty tych świadczeń (Dz. U. nr 10, poz. 49 ze zm.),

  • na podstawie § 16 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji  sprawie trybu postępowania i właściwości organu w zakresie zaopatrzenia emerytalnego funkcjonariuszy policji, agencji bezpieczeństwa wewnętrznego, agencji wywiadu, centralnego biura antykorupcyjnego, straży granicznej, służby ochrony państwa, państwowej straży pożarnej i służby celno-skarbowej oraz ich rodzin z dnia 7 grudnia 2018 r  (Dz.U. z 2018 r. poz. 2373),

  • na podstawie§ 18 ust. 3 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 10 lutego 2012 r. w sprawie trybu postępowania i właściwości organów w sprawach zaopatrzenia emerytalnego żołnierzy zawodowych oraz uprawnionych członków ich rodzin (Dz. U. 2012, popz. 194),

  • na podstawie art. 79 kodeksu cywilnego,

  • na podstawie art. 75 ustawy z dnia 28 kwietnia 1936 r. Prawo wekslowe (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 160)

Opłaty

Za poświadczenie własnoręczności podpisu  pobiera się opłatę skarbową w wysokości 9 zł – zgodnie z punktem 7, części II załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. 2019, poz. 1000).

Przy czym nie pobiera się opłaty za poświadczenie własnoręczności podpisu w sprawach, które nie podlegają opłacie skarbowej na podstawie art. 2 w/w ustawy.

Tryb odwoławczy

Wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia skargi na ogólnych zasadach – art. 246 Kodeksu postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2096)

Załączniki

Powiadom znajomego